Положення про куратора академічної групи
Положення про методичне об’єднання кураторів академічних груп
План роботи методичного об’єднання
Список кураторів академічних груп
Від педагога залежить, чим стане серце дитини –
ніжною квіткою чи засушеною корою.
Заповітна мрія кожного мислячого педагога - щоб серце вихованця було чутливим до кожного слова вихователя,
щоб дитяча душа відгукнулась, мов ніжна струна,
на тонку музику його душі
В.О. Сухомлинський
![]() |
Оксана Драбчук, голова методичного об’єднання кураторів академічних груп |
Робота куратора – одна з найголовніших складових організації якісного проходження навчально-виховного процесу у Кременецькому медичному фаховому коледжі імені Арсена Річинського.
Куратор групи – це не просто педагог, а наставник, який супроводжує студентів на їхньому шляху до професійного та особистісного розвитку, допомагає вирішувати труднощі та мотивує досягати поставлених цілей.
Роль куратора не обмежується лише формальними обов’язками. Це людина, яка створює умови для згуртованості групи, допомагає кожному студенту розкрити свій потенціал і знайти своє місце в колективі.
Одним із ключових питань діяльності закладу освіти є методична робота з кураторами, головне завдання якої полягає в розвитку сучасного педагогічного мислення куратора, підвищенні його мотивації до самоосвіти, формуванні в педагога якостей інноваційної особистості.
Методичне об'єднання кураторів студентських академічних груп – це організаційна форма колективної роботи кураторів груп у закладі освіти. Воно створене з метою підвищення професійного рівня кураторів, удосконалення їхньої роботи з виховання студентів та обміну досвідом.
Основні завдання методичного об’єднання:
- Методична підтримка – допомога кураторам у вдосконаленні їхньої педагогічної майстерності.
- Обмін досвідом – презентація та аналіз ефективних виховних методик та інноваційних підходів.
- Розробка виховних заходів – створення планів роботи, сценаріїв, заходів, обговорення актуальних тем виховання.
- Вивчення нормативної бази – ознайомлення з освітніми стандартами, положеннями, документами, що регулюють діяльність куратора.
- Психолого-педагогічна підтримка – аналіз проблем студентів, пошук шляхів їх вирішення.
- Співпраця з батьками та громадськістю – розробка стратегій взаємодії з сім’єю, соціальними службами.
Методичне об’єднання працює у форматі засідань, тренінгів, семінарів, дискусійних клубів, практикумів, консультацій. Це дозволяє організовувати колективне планування й колективний аналіз діяльності кураторів; підвищувати їх професійну компетентність; координувати виховну діяльність академічних груп та взаємодіяти в педагогічному процесі; узгоджувати принципи виховання та соціалізації; здійснювати обговорення соціально-педагогічних програм кураторів і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи кураторів; оцінювати роботу членів методичного об’єднання; подавати адміністрації коледжу пропозиції щодо заохочення найкращих кураторів студентських груп.
Методичне об’єднання кураторів груп є однією з прогресивних ланок роботи навчального закладу. Застосовуючи індивідуальний підхід до особистості студента, куратори розвивають комунікативні здібності здобувачів освіти, активізують ініціативність, формують лідерські якості та навички роботи в колективі, сприяють виявленню творчих здібностей, а відтак розвивають професійну компетенцію майбутніх фахівців.